Skrapa rutor......

.....är väl inte det man helst vill göra tidigt på morronen (eller någonsin egentligen).
Men är man då lite sen (som vanligt) kan man ge sig attan på att det sitter hårt som berget också. 
Dock är det hindret passerat nu och arbetsdagen är en bra bit på väg.
Igår då jag bakade, passade Inga på att ta tag i den länge, länge ignorerade strykhögen. (Ja till och med så pass länge "bortglömd" att flera av plaggen  var som nya (kom inte ens ihåg att jag hade ...typ).
Detta alltmedan maken roade sig på bluesklubb i huvudstaden. Ja ödets lotter falla lite olika här i livet.......
Får väl trösta mig med att jag inte har åldern inne ännu och att blues inte heller är förstahandsval inom musiken för egen del.
Vi har haft lite "årligt avstämningsmöte" med en av faktureringsavdelningarna under del av förmiddagen och nu finns det gott om hembakade alster kvar för chaufförerna att slåss om i lunchrummet. De var inte nödbedda att sätta på kaffe i alla fall.
Snart är det dags att skrapa bilrutor gång nummer två denna dag, då hemfärden inte är långt borta.
Sen kan det ju ha kommit in några alldeles speciella fynd på second hand, sen sist. Så får stanna till där också....
Innan jag tar mig an en ny del av den roliga strykhögen vid hemkomst. Jo för slut är den långtifrån än.....
Först var det dock två stora brev att öppna. Det ena med lite kläder, men där hade de packat hälften av varorna i fel storlek. Inte roligt......
Det andra var en bonad/vepa och en jättefin duk, båda i blått från samma säljare på Tradera. Riktigt nöjd med båda, bättre än på bilden faktiskt.
Alla julkorten är också skrivna.....dryga trettio (förutom de som redan låg i utlandsbreven.
Undrar när handbollsmatchen startar? blir nog ingen tid till strykning idag....vad ledsamt!
 
Ja jag blåser ut ljusen såfort jag lyfter på ändan.......
 
Förmiddagens mötesfika.......
 
Syns lite iallafall av vepan på köksdörren.....
 
....och här är duken, anlände struken och klar....
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0