Det känns......

.....att man är gammal. Efter en något "hårdare" runda på gymet igår, var det väldigt stelt hela kvällen, "muskler och tentakler" protesterade genom att "sittstrejka", eller hur man nu ska beskriva fenomenet att de endast motvilligt lydde order. Lite av frågan vid varje rörelse: Är du säker på att det är helt nödvändigt att resa sig......kan vi inte hoppa över det, eller vänta lite?
Är väl bara att bita ihop och ignorera (i alla fall merparten) av kroppens "gnäll". Idag kan jag distrahera med att second hand är öppet och imorron får vi hitta på något annat.
Men det är väl ändå som förgjort, det här med bilrute-skrapandet varenda morron. Idag satt det som "berget" och jag fick hålla på ett bra tag i kylan, med motorn på tomgång. Att den inte ger sig, kylan och mer snö var det visst i antågande också. Det räcker nu, är less på detta klimat......
Och nääää det räcker inte att försöka blidka mig med lite solsken, som idag. Jag går inte på och köper detta, vill ha varmare väder -utan snö...NU.
Till lunch fick vi hålla tillgodo med blodpudding, jag och kontorshunden. Det var väl sådär tyckte jag nog för egen del, men kontorshunden slickade rent det sista med god aptit.
På hemvägens stopp sprang jag på både bonusdottern och en av kulturvännerna, som också begivit sig till second hand-affären. Blev väl lite smått och gott i kassen, att sälla till de två kassarna från lunchens proviantering.
Är alltid fullständigt överlastad från bilen in i huset, vid hemkomst. Visserligen en kort sträcka, men två gånger vill man inte gå i snålblåsten. Då bär man hellre ihjäl sig......
Inga häftiga bilder att bjuda på idag bara.......
 
....morrondagens matlåda och kvällsmackan med makrill till citronvatten. Nu blir det kaffe och teve.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0