Sådär ja....då firar vi....

.....att Liverpool omgående tog revansch på Manchester City för cup-förlusten i söndags. Igår kväll spelade de ut "grann"-rivalen efter noter, hemma på Anfield i ligan. 3-0 blev den slutliga förödmjukelsen.
Det var de verkligen värda.....
Sen fick jag se i morse här på sociala medier att Sverige har fått en ny liten prins, kan vi väl fira det också då....
"Ensam och övergiven" på kontoret idag, chefen håller sig hemma då han enligt meddelande inte mådde så bra. Influensa månne? då får han friskna till snabbt, för han ska ju snart ha semester.
Och jag hoppas givetvis på att ha undgått bacillerna, men det verkar som om flera i den närmaste omgivningen har råkat ut för dom. Bara att hålla tummarna.....
Visst snöade det en del under natten, men då det ändå var plusgrader, hade det redan börjat ta på det då det var dags att nyttja bilen imorse. Skrapa lite rutor kom jag dock inte undan, men det satt inte så hårt idag.
Bokade förresten boende igår för en liten trip i maj med syster och hennes assistent. Vi ska ner till Skåne i tre dagar, må gott, fika, shoppa och sånt.
Tröjan till mig är nu färdigstickad och ska så småningom monteras ihop, så nu är det spännande om jag lyckats "hitta rätt storlek" den här gången. Ja annars blir det bara ännu en till salu.......
Förresten tidigt på morgonen vid starten av arbetsdagen, var jag övertygad om att det var onsdag. Tänk vilken "lycka", när en av mina arbetskollegor i telefonsamtal korrigerade mig och förklarade att vi redan hunnit till torsdag.
 Även solen tittade fram vid elva-snåret och förgyllde dagen, en stund.
Inte helt oväntat fick lillprinsen namnet Oscar (dessutom Olof efter min far), vilket visar vilken god smak vi hade, redan för trettiotre år sedan. Men vi valde den svenska stavningen till vår bäbis......
 
Kommentarer överflödiga.......
 
......här oxå. Båda bilderna "stulna" från nätet.
 
Men här kommer en egen bild: experiment med juice-pressen, en blandning av vattenmelon och blodgrape. Gick att dricka, men ingen ny favorit direkt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0