Fars dag och fira födelsedag........

......står på dagens agenda. Även om jag inte har någon far att uppvakta längre, så kan man ju uppmärksamma husets far med något. Ställde en "farsdagskasse" med lite godis vid sängkanten för honom att upptäcka när han vaknade.
Med andra ord var jag först ur sängen (som vanligt) och höll på i köket då telefonen ringde, den fasta telefonen....vilket inte händer så ofta. Det var en "kompis" från Fagersanna IF och istället för att säga att han sover fortfarande räddade jag hans rykte och väckte honom. 
Lite allt möjligt fanns att göra, men först blev det en förutsägbar familjefilm på trean och "intensiv"stickning på mitt nya projekt. Förena nytta med nöje.......
Frukosten äten, gårdagens tvätt inlagd, ny maskin snart klar, diskmaskinen "strippad" på sitt rena innehåll och blommorna vattnade. 
Snart ska vi åka och gratulera ett av bonusbarnbarnen som fyller en bit över tjugo i veckan.
Vi fick först tacobuffé och sen fars-dagsfika så nu är vi mätta och belåtna. Maken fick också med sig en present hem, öl och tilltugg.....
Precis när vi skulle åka blev han dessutom inbjuden (via sms) till att vara barnvakt om tre veckor, i huvudstaden. Vilket han funderar på som bäst nu......... över vad han ska svara.
Nu lite teve och stickning igen........
 
Dom "obligatoriska" slipsarna.........check!
 
En kasse paket klara för avfärd....... 
 
Både i gratängform och i skal.......
 
Födelsedags"barnet" försöker lirka ur godiset från döskallen.....i glas som han bl.a. fick.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0