Annandags julafton.......

.......börjar med "toner" och dofter från köket. Där befiner sig den allra yngste gästen pratande med sin pappa som steker frukost. I "vanliga fall" brukar han vara vaken redan runt fem, men idag verkar han ha tagit "sovmorron". Klockan är runt åtta och det kan vara på sin plats att starta dagen.....om en stund.
De anlände strax före tio igår kväll och piggast även då var minsta lillebror, som sovit större delen av dagens bilåkande.
Nu har vi avverkat frukost (i omgångar) och Inga har kommit igång med matlagning. Sålångt är tårtan klar, Jansson och rotsaksgratäng färdigblandade, samt köttbullar ute ur frysen på tining.
Tomtarna (både mor och far) har varit här och delat ut några klappar till gästerna. Lite glögg har slunkit ner hos en del och nu är det återigen dags att fixa i köket, Inga behöver snart lite assistans.
Filmtajm med tecknat i sovrummet, undrar vem som sover och vilka som faktiskt tittar...........
Kökstjänst i några timmar, jag fryser inte direkt kan jag säga efter det och så var det ätande en stund, innan allt ska in i skåpen och kylen igen och diskmaskinen sättas i arbete.
Fram med allt godis från USA och Holland som kommit, sen på med inspelade Kalle Ankan och där är vi nu. 
Regnar och blåser gör det ordentligt och strax stundar julklappsinfernot. Bara lite kaffe med tårta först.
Vardagsrummet kan nu nästan klassas som en katastrofzon. Från ordnade paket i mängder till papper och förpackningskaos, med inslag av presenter.
Sen har vi skrapat Triss-lotter (tio stycken) med vinst på fem, inte illa även om det bara var småvinster.
Lite rester mat i magen och nu sitter vi utspridda i huset och tittar på film..... jag slötittar på  Sällskapsresan Snowroller.
 
Tårtan klar.......
 
.......och gratängerna: Rotsaker respektive Jansson.
 
Klar för fest...ska bara lägga grisen först.
 
Men vad nu då? ....Tomtarna verkar inte veta riktigt vart de ska. Ropa på dom......
 
Undrar om jag får nån julklapp......
 
Här är "hela havet stormar" med paket.
 
Vi stärker oss med Kalle Anka först.......
 
Men titta vad jag fick.......
 
Tittut från julklappshögen......min alltså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0