Det är roligare......

.....att städa förråd, än att prata i telefon med alla som inte fått sin soptunna tömd.
Sen som grädde på moset mitt i semestrarna en chaufför sjukskriven med gipsad fot, vilket föranleder fler ovana förare  på fler områden (typ alla) och garanterat mer missar, med påföljd ytterligare samtal.
Dessutom är det ju också synd om den som skadat sig........
Känner mig lite halv-less på situationen, speciellt på måndagar då det är extra hårt tryck.
Men vi tar en dag i taget och den här sommaren tar garanterat också slut, troligen fortare än vad man önskar som vanligt. 
Strax matlåda på agendan och sen är det bara två timmar kvar av denna måndag, med förhoppning om att morgondagen blir bättre.....
Fullständigt fullt upp dessa två kvarvarande, som spillde över en kvart och naggade även mat-ron i kanten. Trots detta har jag flera saker som ligger, att åtgärda imorgon.
Helt slut i huvudet, (värre än vanligt) känner jag mig nu ikväll. Blir kaffe och fåtölj snart........
Maken satte nyss på en panna, så nu finns det igen.......
Imorron har han planer på en ny idrottshistorisk turné, Småland denna gång, han återkommer först tidigast på onsdag. 
 
Annan typ av röjning än det jag ägnade mig åt......
 
Nå´t bröd på gång?....annars ligger jag bra här.
 
Många undrade varför en helikopter åkte fram och tillbaka? Med sociala mediers hjälp var trolig förklaring: Helikopterfärder från campingen, återkommande varje sommar......
 
Säkrast att ställa sig häruppe...... det är väl ok, när han har en farlig maskin igång.....eller? Svar: Näääää!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0