Det är skönt att sova......

.......men det äter upp en oönskat stor del av nästa dag. Men man kan ju inte få allt och då blir det till att anpassa sig till en "kortare" dag istället.
Frukost i fint väder på verandan med sjöutsikt, blev det. Inga passade på att göra "den vanliga" helgmenyn: färskpressad apelsinjuice, nybakade frallor, kokt ägg och vattenmelon.
Nu planerar hon att bjuda på kycklingfiléer till middag, för lunch får man hoppa över, då dagen blir aningen kortare med anledning av rubriken ovan.
Maken fick ett ryck och skulle högtryckstvätta hela verandan. Jag plockade ner ytterligare skräp från förråd och planteringsbord i en säck....för vidare befordran.
Planterade krydd-muren klart och vattnade där det behövdes. Efter middagen gick maken ut och fortsatte med tvätten, men "beordrade" fika inom en halvtimma, för jag hade väl inget annat för mig tyckte han nog.......
Nåväl, kaffe påsatt och glass gick väl ner tänkte jag och öppnade en burk persikor därtill.
Sakta men säkert får vi ordning på både det ena och det andra, i trädgård och hus/skjul. Verandan blev fin, så länge den får vara för alla skator som använder räcket som toalett......
Vår herre tyckte vi behövde lite regn mitt i alltihop och blöta blev vi. Samtidigt kom fru And på besök, med unga fröken And i släptåg. De blev bjudna på lite bröd, så jag kunde ta kort......
Hittade en överbliven pizzabit till kvällsmat, smakade lika bra idag faktiskt.
Imorron får vi se till att inte sova bort halva da'n. Vi kanske skulle ta oss en lite utflykt i närområdet, med bilen?
 
Dagen börjar bra med lagom varmt och klara färger......
 
Allt på en gång.......
 
Så ser det ut nu då kryddorna är på plats......
 
Beställd fika.....
 
Var vi klara här?.........då drar vi vidare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0