Återigen helg.......

......och alldeles strax infinner sig det magiska ögonblicket fredag eftermiddag, då man stänger av datorn för att gå hem och har två hela dagar ledigt framför sig.
Vädret försöker lägga sordin på stämningen med att vara grått, mulet och regntunga skyar. Visst hade det varit trevligare med solsken, men fredag eftermiddag lyser alldeles av egen glans oavsett omgivning.
Ska nu dra till mataffären och fylla på med lite saker till kylskåpet, sen ringa thai-restaurangen och beställa en take-away att ta med hem.
Först ska jag bara avsluta lite registrering av tankningskvitton. Adressregistret får nu vänta på trimning till nästa vecka. Har väl hunnit ungefär halvvägs nu och tror att det genomgångna ska hålla hyfsad kvalité.
Så är man då hemma.
Handlade som planerat, men naturligtvis glömde jag ta med kassen in från bilen (som vanligt). Brukar komma på detta när jag ställer mig i kassakön, så dags då..... Men jag haaaaaar en kasse.....
Slank in på Blommans deli också, i väntan på den beställda thai-maten. Där blev det räkröra och ostkräm.
Imorron tar vi oss an dessa, för nu är vi mätta, på en portion delad i två men med lite kvar ändå.
Till kaffet blir det småkakor, på riktigt för de är inte ens så stora som en gammal femkrona.
Fåtöljen och Idol nästa.....men först lite lantliga hus i England.
 
Fina fredag...........
 
Inbrott hade de haft (2 st! på kort tid) vad ska det tjäna till......lite sprit i byte bara men flera fönster trasiga.
 
Här ligger kakorna på ett litet tefat i väntan på kaffet och mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0