Lassagården, trodde vi........

.....att vi skulle få en fin utflykt till med symötet, men se där hade de hunnit ta andra beslut om öppettider sedan vi kollade för två veckor sedan. Nu fanns det folk där iallafall, en grupp som bokat extra med mat (annars var det helstängt).
Lite snopna kände vi oss allt, men en liten snabbtitt i lokalen på keramiken hann vi göra tack vare den redan bokade gruppen.
Vad göra då? Fick bli en åktur in till restaurang Alpina bredvid Elins Esplanad för söndagsmiddag då istället. Där satt vi och tjatade ett bra tag, innan det blev avslutning med ett besök på Cassels slutrea. Och joråsåatt visst blev det en kasse med hem (för min del iallafall).
Då jag skjutsat hem de övriga och klivit in i ett tom hus, med larmet påslaget........(vilket jag stängde av), lyste det fortfarande rött på panelen. Varför??
Maken skulle på fotboll, hade larmat och åkt på eftermiddagen, det var ju bra. Men bättre ändå hade varit att stänga altandörren också! Tog ett tag innan det slocknade på displayen fastän jag genast stängde.
Dock ringde inget larmbolag, men hade någon utnyttjat "välkomstpresenten" så hade kameran förevigat vederbörande alldeles säkert och det hade nog börjat tjuta.
Redan söndag och slut på ledighet, fattar inte hur fort det går. Imorron är det koll av trycket igen och arbete som gäller.
Nu blir det plocka ur diskmaskinen, vika tvätt och slutligen kvällskaffe i fåtöljen med Saltön bland annat.
 
Kunde inte hålla mig........
 
...testade (två av klasarna) igen, men fortfarande lite väl syrligt resultat. Koppla på tålamodet!
 
Ser ju idylliskt ut......
 
Några i symötet diskuterar (i väntan på fler) i bakgrunden:Trädgårdsstaden i Skövde.
 
Fler tanter fanns det på plats, dessa dock något mer stela än vår grupp.
 
Vi hittade allt "Öppet"-skylten, men de hade försökt gömma den på baksidan av staketet.
 
Några fler alster fanns det också......
 
Filé Oscar blev det, med mycket grönsaker. Hälften av allt detta orkade jag dock inte äta upp.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0