Hur slö kan man bli?

Frågan föranleds av att jag inte tycker mig ha energi att göra just nånting längre, då jag är ledig.
Fredagen flöt på och kollegan satt vid datorn halva dagen, den andra halvan var hon ute med bussen och bytte tunnor.
Jag passade då på att fortsätta "finliret" med att få korrekta adresser i vårt register. Ett arbete som säkert aldrig tar slut........ långa stunder ostört till detta detektivarbete, men med vissa avbrott för kundsamtal.
Thai-mat med hem och därefter parkering i fåtöljen, med stickning.
Visst ja, gjorde ju en mini-paj på ett äpple också, med mycket vaniljsås till.
Har nu startat ett projekt "fuskvantar" till några barn i Holland......bara för att det känns kul att skicka något även till de nyfödda tvillingarnas syskon (som kommer att få varsin bläckfisk).
Hade en halv tanke på att åka till second hand i Hjo, men blev liggande kvar i sängen och såg flera gamla avsnitt "Doc Martin" som sändes i rad hela förmiddagen på åttan.
Maken packade och åkte till Eko-blues i Söderköping vid lunchtid. Kände att jag behövde ta mig i kragen och började röja skafferiet och de andra skåpen med matvaror/konserver, medan jag väntade svar på sms skickat till kompisen.
Mitt i röjet pep det att hon visst kunde tänka sig en fikagäst, så då blev det paus i städet.
Då man bjuder sig själv, bör man ha med nå't till kaffet och det kunde loppisen i Fagersannas café bidra med på vägen. Skönt med en stunds tjat och sen vid hemkomsten blev resten röjt.
Liverpool vann sin match och nu har även min garderobs kläder börjat bli utgallrade.........
Lite i taget........... ska väl ta på det också.
 
En två portioners äppelpaj.........
 
Räckte till lunch åt mig idag också.....thai-maten.
 
Finns många äpplen kvar på trädet....
 
En bit påväg in i stickprojektet....lite kvar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0