Nyårsafton år 2018.......

......har anlänt och nu sätter vi punkt för ett inte särskilt bra år. Så önskar vi oss ett nytt istället och ber ödmjukt om ett bättre sådant.
Igår var det 39 år sedan dottern såg dagens ljus och nu påbörjar hon alltså sitt fyrtionde. Flera av hennes gamla klasskamrater fyller denna siffra i början av det nya året, medan hon får vänta närapå ett helt år till. Nu tror jag dock att hon "har förlåtit" sina föräldrars "dåliga planering" och kan se det som positivt.
Som vanligt numera tillbringar vi nyårsafton i lugn hemmamiljö och gör i stort sett ingenting.
Mer än eventuellt Bingolotto och sen skålar vi vid midnatt på tu man hand.
Jag har bara varit på en liten shoppingrunda i Skövde, rean drog en aning.....
Hittade några födelsedagspresenter till småbarnen och en massa andra bra-ha-saker.
Hade sen gjort mig till och köpt biffstek till premiär-pommes-friten i Air Fryern. Funkade bra (har bara stått ouppackad över ett år....efter bättre sent än aldig-pricipen!) men ryggbiff-skivorna var av seg tuggummi-karaktär. Så nu gäller: inga fler fina köttbitar av nöt, här i huset. Vi håller oss till gris.....fortsättningsvis.
Med avbrott för en hel del kyckling och fisk.
Sitter och funderar på om jag ska orka fixa en Jansson innan bingospelandet startar. Kan ju hoppas att det ger mer än V75 som jag fick för mig att lämna in påväg till sta'n idag. Kostade visserligen bara en femtiolapp, men blev ej mer än två rätt. Vann 24 spänn på lottot i lördags iallafall........ 
Jansson i ugnen, dutt-pennan framme.......Gott slut!
Nu kör vi .......på ny kula efter midnatt........
 
Blå "svensk" hyacint samsas med tre vita från Holland.....
 
Det var en aning disigt i förrgår......
 
Färgen stämmer.......
 
Premiär-pommes klara....
 
Riggat och klart till tolvslaget!  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0