Morfars alster......

 .....är väl värda att ses, så jag passar på att lägga upp de foton jag igår tog för att skicka vidare till den som håller på att sammanställa en skrift över Inredia i Tibro och vad som hänt där sen starten. 
Ska idag "roa mig" med ett besök på "KSS", avdelning kvinnligt. Det brukar ju vara något att se fram emot (eller hur?) så ock idag. Men ibland så......
Ska först jobba nästan hela dagen och avsluta sen med ovanstående nöje.
Apropå nöje, så var det ju kul att Sverige vann komfortabelt i handbollen igår, men mindre roligt att Liverpool fick stryk av tabell-jumbon Swansea.
Efter att ha tillbringat en timma med diverse nöjen på olika ställen i byggnaden, som för övrigt var full av folk och bord som demonstrerade alla sjukhusets avdelningar. Förmodligen för att få folk att söka jobb/utbilda sig inom sjukvården. Rörigt var det i alla händelser. Så var det skönt att lämna (fysiskt iallafall) mentalt är jag nog fortfarande där......
Stannade till på Jysk och handlade en födelsedagspresent (till april), billiga handdukar och kuddfodral för "ingenting".
Bagar'n fick också ett besök, surdegsbröd med pumpakärnor, bullar och minibiskvi till kaffet.
Även second hand fanns det tid över för innan de stängde. Tog ingen korg idag....och då hittade jag en hel del. Fick slutligen hämta en korg för att få med allt. Men taktiken var ganska bra tyckte jag.......
Hemma är det strul med den nya teveleverantören.....surprise!!!! orkar dock inte engagera mig i det, får maken sköta.
Nu är jag rätt trött och väldigt redo för kaffet med tilltugget.
 
Tibroklubbe-parad......
 
Morfars "ångmaskin"...går att "köra" med luftmadrass-pump.
 
Morfars "leksak" kulsprutan (spillkråkor), inspirerad av Familjen Flinta-serien.
 
Fem av de 90 skålar i olika träslag.........han har svarvat.
 
Två "träknutar" ....med "dödsstraff" på att ta isär, för omöjligt att sätta ihop igen, korrekt.
 
.......och till sist: Svarvarkungen möter riktiga kungen, år 1975.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0