Sista veckan........

.....jag jobbar heltid, från och med februari går jag ner till 80% och har ledigt onsdagar. Inte utan att jag ser fram emot detta. Jobba två dagar ledig en, jobba två och sen helg känns som ett bra upplägg.
Provade detta när barnen var små också en tid, med att ta ut föräldrapenning onsdagar och även då kändes det helt ok vill jag minnas. Visserligen lite mindre i plånboken, men man måste värdera annat än pengar....... 
För övrigt är det riktigt pissväder sen tidig förmiddag. Det snöar stora flingor, men de stannar inte kvar i någon större mäng som tur är.
Mycket tjatande om o-tömda tunnor även idag och kommer säkert vara så veckan ut..... de flesta köper
förklaringen, men det är ändå tröttsamt att lyssna till sig själv om och om igen, om samma sak. 
Sista timman fick jag sitta och titta på arbetshögen, eftersom registret skulle stängas för uppdatering. Skönt att veta att jag inte blir sysslolös imorgon då, då........  
Mötte en av ungdomarna från boendet jag jobbade på för några år sedan i affären (attans vad tiden springer). Vi pratade en stund och några köpta matvaror senare åkte jag hem. Slask överallt.....
Maken påbörjade precis en promenad, då jag svängde in vid postlådorna.
Sen var det Ingas tur att göra lite: Laga matlåda till imorron, plocka ur diskmaskinen, lägga in de sista julsakerna i sin garderob och plocka ner tvätten som var torr. Men nu får den ligga där i korgen och filosofera till tisdag, för Inga ho' ble' trötter ho' mä'.
Vi tar sällskap till fåtöljen med en gemensam kopp kaffe och slår på dumburken nu.
Sverige fick inget guld i handboll igår, men de har ju fyra stycken sen tidigare och Spanien hade inget. Så lite rättvist var det kanske ändå.....dessutom var de bättre också.
 
Biff stroganoff blev tillagad idag......
 
När rautern och gammeltelefonen flyttade fick stek"maskinen" ny bostad......och diskbänken blev ledig.
 
Det var en tävling på nätet (vinna resa) om man lade upp favoritporslin och berättade lite om det...tekanna från London i snögubbeformat inköpt i "The Christmas shop" i kvarteren vid Tower bridge för tjugo+ år sedan.
 
Mitt vardagsporslin (också engelskt) "Country Cottage" påminner mig dagligen om den engelska landsbygden.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0