En tur till........

....till Hjo i denna veckan blev det. Kunde sluta vid lunch igår och passade då på att titta till "Hjo can help" som har sommartider just nu (ej öppet i lördags då jag också var på orten).
Nu gjordes inga stora fynd, bara femton spänn fattigare åkte jag därifrån, även denna gång väg 195 via Mölltorp och stannade åter till hos Garn & Ved för köp av två nya nystan till "bonusprojekt" som har samband med den klänning jag nu stickar på.
De två senaste gångerna har jag haft kameran "i högsta hugg" ifall någon mer törstig älg skulle välja att korsa vägen igen.
Men inte då......är väl både på gott och ont egentligen.
Typiskt att inte få en så fin närbild på det majestätiska djuret, men gott att de inte nyttjar landsvägen i tid och otid.
Hade inte mer än kommit innanför dörren hemma, så dök maken och de två äldsta Stockholmsbarnbarnen upp.
Man märker knappt att vi har gäster........ de är i en väldigt självgående ålder, om man säger så.
Morfar gick dock framåt kvällningen ner till badet med dem och jag fixade lite ugns-grillad korv till kvällsmat.
Annars var det väldigt tyst i huset.......
Idag åter jobb och efter det thai-mat med hem, kollade igår att restaurangen inte hade semesterstängt först.
Imorron kan det bli en tur till second hand för inlämning av lite grejer, sen får vi se.
Sitter på kontoret och tittar ut mot Fågelviksleden. Det slår mig mer än en gång per dag, att vissa är inte ett dugg rädda om sina körkort.......ibland har polisen hastighetskontroll på sträckan (men tyvärr inte så ofta). Just saying........
Nu är lite mat uppäten och morfar tog grabbarna med till badet. Jag är trööötttttt och sitter däckad i fåtöljen.
Tur det är fredag, men 32 grader i skuggan ute, pust och stön.
Korsdrag fixat i huset....hjälper dock sådääär.
 
Solnedgång 26 juli 2018
 
En luktärt har lyckats gro i grönsakslandet, trots torkan......
 
Två nystan införskaffade för bonusprojektet......
 
Det gick bra att bada i Ängelsberg också, med lillasyster innan de kom till Fagersanna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0