Grå-tisdag.......

......är det, men behöver ju inte vara av ondo om det minskar på snö-eländet i tövädret.
Enligt principen inget ont som inte har nå't gott med sig.
Apropå gott...... att vara god man är ingen barnlek om huvudmannen gör förändringar i sitt liv. Hujeda mig vad pappersexercis som måste på plats och nya beslut som ska sökas för den ändrade situationen (flytt).
Det ringer från alla håll och kanter..........förutom alla de som telefonerar på jobbet, angående en blandning av fakturafrågor och tömning av tunnor.
Ingen risk att jag somnar på min post inte (även om jag skulle behöva en power-nap).
Tur att jag är "ledig" imorron onsdag. Men då blir å andra sidan torsdagen mer intensiv. Ja hur man än vänder sig så sitter ändan där den sitter......
Nytt fyndtillfälle är det i alla fall senare idag, då arbetsdagen slutat. Second hand nästa, på hemvägen är planen.
Kanske hittar någon billig tavla till jobbet, så jag "slipper" låna ut mina egna......
Fanns bara påskpynt som jag inte behövde, men köpte ändå. 
Inga satte igång dillkött till morgondagen och hade i ett obevakat ögonblick rivit ur alla sängkläder i morse. Bara att ge tvättmaskinen order alltså och bädda nytt, efter vädring.
Utanför köksfönstret hänger det snö ut från taket och rätt som det är dunsar det ner en hög på altanen.
All smältning är till godo och mer än välkommen..........
Maken hade gjort ugnspannkaka till middag och jag tog ett smakprov vid hemkomsten, nu kaffe.
 
Ny tavla till utlåning på jobbet. Hänger inte snett.....bara fotografen.
 
Rejält överhäng........
 
.....bara väntar på fler dunsar nu.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0