Det var ett tag sedan.....

......jag kände mig ha energi, att dra iväg och kolla lite loppis och sen göra inköp hos Hem&Hobby i Hjo.
Det blev av igår, efter att jag "fyllt på" mitt eget loppisbord här hemma i Fagersanna och intagit frukost.
Hade dock inte kollat öppettiderna ordentligt, så den "stora" loppisen hade fortfarande lördagsstängt sista veckan för sommaren.
Men det finns ju fler...... hittade lite av varje på två andra ställen. Sen plockar alltid hobbyaffären några hundralappar och därefter ytterligare investering i en kasse mat.
Gjorde iallafall några fynd för framtiden (julklappar) och hittade två stuvbitar (15:-/st!!) till nya gardiner i makens kontorsrum.
Lövbiff med pommes och sallad till middag, men en stor räkmacka inhandlad på vår loppis till snabblunch, innan maken drog på lokal fotboll och jag satte mig tillrätta för Liverpoolmatch borta. Segerar på båda ställena.....kan rapporteras.
Idag söndag har det dock varit slött, vi orkade inte åka till en auktion som vi tänkt (skulle ju ändå inte ha något egentligen....).
Sydde istället klart gardinerna och satte upp, maken blev "jätteglad". Nä han brydde sig inte.... men assisterade vid bytet. Sen hade jag ett annat tyg liggande som det skulle sys nya kuddöverdrag av, så även det blev nu gjort.
De sista egenodlade potatisarna togs upp till middag och Inga passade på att bjuda på rullader (av lövbiff) till dessa.
Resten av da'n har jag bara agerat "fåtöljpotatis"............
 
Igår var det "gängkrig" i trädgården änder mot skator.......
 
Tyvärr är saltgurkan nu slut.... men gott var det.
 
De nya kudd-fodralen......
 
.....och här gardinerna på plats.
 
Potatis-skörden....
 
Druvorna börjar ändra färg.
 
Gott om björnbär finns det också......
 
.....samt en och annan pumpa på G.......
 
Denna har kommit lite längre i tillväxt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0