Ännu en vecka......

....att lägga till handlingarna. Positivt har väl varit att den gått fort och snön har smält undan ganska ordentligt nu på slutet.
Att tiden har rusat iväg kan bero på alldeles förmycket att göra på jobbet och en kollega sjuk hela veckan.
"Telefonmotionen" har varit intensiv och besök hos tandläkaren för käkproblem, samt mammografi har jag hunnit med dessutom.
Massor av mobilbilder från bilarna har trillat in på väldigt vackra isgator, helt fria från både sand och grus.
Detta tycker dock väldigt många telefonörer att vi bara använder som svepskäl för att inte behöva utföra jobbet....... tro mig då jag säger: Att det är väldigt mycket enklare (för alla parter) att tömma tunnorna än att tvingas avstå. Men säkerheten går först......både vad det gäller chaufförerna och bilarna de kör. 
På min lott faller att förklara detta, vilket påfallande ofta går sådär......
"Men jag kan ju köra med personbilen här"....... är ett återkommande argument, eller "men här sandar de aldrig".
En annan tyckte vi skulle hämta chaufför på Arbetsförmedlingen bara, när nån var sjuk (det betalade de ju för, att få sin tunna tömd...). Just det samtalet fick ett abrupt slut, på mitt initiativ...... 
Ja alla har vi olika prioriteringar över vad som är viktigt här i världen, är väl bara att konstatera efter en hel veckas telefonterror med mental trötthet varenda kväll som påföljd.
Idag har jag provkört nya leasingbilen....... maken hängde med ner till lokala loppisen (jättelång biltur hahahaaa), vi tog en fika där, pratade med folk och nu har vi ätit rödspätta från fiskbilen, igår kväll åts det färska räkor.
Liverpool leder i halvtid med 2-0 och senare blir det Mello.........
 
Hembakade semlor, blev vi bjudna på i tisdags av en fd. kollega på besök.....
 
Räkorna var få och försvinnande goda, men rödspättan fastnade på bild.....
 
Fotbollsfika vid teven........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0