Det hade varit bra......

....på musik-jamet i Hjo, lite blandat med en del rock också sa maken. Efter detta hade han slunkit in på en thai-restaurang vid torget och dinerat. 
Så när jag ringde och bad om en pizza med hem, sa han att han var mätt.....
Men han hämtade en på Örlenbadet till mig på hemvägen.
Det smakade bra och så vart även jag mätt (lite blev kvar till nästa dag).
Söndag startade med lika otrevlig värme, men det fläktade betydligt mer och i skugga på verandan var det ganska behagligt en stund.
Till lunch serverade Inga bakpotatis med tonfiskröra på nämnda veranda......
Lite läsning följde som efterrätt i skuggan, sen hamnade jag vid teven.
Idag har jag jobbat, men inte förrän efter en rejäl sovmorgon. Så det blev bara fem timmars betalning i plånkan.
Ganska tomt i kylen är det, så uppbunkring efter avslutad arbetsdag är utförd. Nu finns det lite mer att laga till, resterande del av veckan. Vilken tur för Inga......
Ledig imorron, sen heldag onsdag och dryg halvdag torsdag. Sen får vi se, då kollega idag blev fortsatt sjukskriven.
 
Purjolöken blommar i grönsakslandet.....
 
Söndagslunch......
 
Min kompis på andra sidan glasrutan, där på jobbet.
 
.....en bild till i busken. Lövsångare tror jag..........
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0