Fagersta farväl.......

......sa vi efter hotellfrukosten på söndag morgon. Innan dess var jag en tredje gång nere vid bluesområdet och hämtade "hem" maken runt midnatt. Natten var riktigt ljummen, så frysa behövde ingen av oss.
Återresan startades runt halv tolv och framåt Karlsborg kände vi att lunch inte vore så dumt. Inga hade sagt ifrån att ingen lagad mat skulle bjudas på Sågvägen vid hemkomst, så det fick bli Sanny Thai buffé på verandan i skuggan......
Smakade riktigt bra och där fanns även friterad ananas med glass till efterrätt. Lät mig väl smaka av detta också.
Inget mer av vikt blev utfört efter hemkomst, men sonen (som varit i Stockholm och hjälpt en kompis flytta) tittade in med den sista delen från IKEA till nya hyllan i vardagsrummet.
Maken fick arbetsorder att slutföra arbetet onsdag då jag ändå jobbade heldag.
Måndagen ägnades åt några ärenden, tisdagen dags att panta alla flaskor som samlat sig. (Glömde nämligen dessa i bilen vid måndagens besök i affären.) 
Sen en tur till bonusdottern med en kasse full av skor (och lite annat) från lillasysters garderobsröj.
Där fick jag kaffe med nybakade scones.
Idag har jag alltså jobbat och då lovade jag att komma in lite mer både denna veckan och nästa....och nästa......, än vad vi redan kommit överens om.
Imorron blir det en tur till syster i Hjo för pappersarbete och elvakaffe.
Hyllan var visst aningen motsträvig sa maken och tog lång tid, men nu är den komplett och jag kan börja organisera om inredningen.......
Men först fotboll!!!!!!
 
Därnere vid vattnet var han hela lördagskvällen.......
 
En annan sjö i Närke vi passerade på hemvägen.
 
Ja då var det mat igen då.......
 
Fälten blommar i vitt med inslag av blåklint lite varstans just nu.....
 
Örlen var riktigt vresig i måndags.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0