Inte riktigt som planerat......

.....blev det angående lördagsaktiviteten. Ringde en fd.kollega och reskompis igår för att höra om vi kunde ta en roadtrip idag, föreslog Håverud i Dalsland.
Ok hon hakade på och jag hämtade henne runt halv nio, men kände redan innan jag klev ur sängen att det nog blev lite långt för dagsformen.
Hon fattade ......så vi beslöt att ta oss till Falkängen i Hällekis och sen en runda på Kinnekulle istället. 
Stannade på parkeringen i Hällekis och skulle plocka fram medhavd fika.
Det blev en "överraskning". Istället för de färdiga äggmackorna i matlådan, låg där spagetti med tomatsås (vilket jag lagt i en identisk låda ställd bredvid, i kylen).
Vi var inte sugna på att äta det till frukost och dessutom fanns inga bestick.
Dock fanns ett café så problemet löstes ändå ganska snabbt. Mycket fint hantverk fanns också att titta på, några små inköp blev det.
Vi träffade bl.a. en gemensam fd. kollega i ett av hantverkshusen, som utställare. Pratstund och inköp naturligtvis......
Lunchbuffé på Kinnekullegården, helt ok mat men fruktansvärt dyrt faktiskt.
Via Källby, Mariestad, Töreboda, Undenäs och Mölltorp hamnade vi på min veranda, där eftermiddagskaffe med glass intogs innan jag skjutsade hem reskamraten till Tibro igen.
Köpte en sallad till kvällsmat och nu är jag landad och mätt i fåtöljen vid teven (halva salladen kvar.....for later, eller imorron).
 
Hantverksbyn Falkängen i Hällekis......
 
Vi hittade ett café.....
 
......och en frukostmacka.
 
Det fanns andra tanter "ute på vift" också......
 
De vackra rosorna heter "Läckö".....vi frågade.
 
Vi hittade "Smultronstället".......
 
Lunch med utsikt.... (var väl den man fick betala en extra hundring för kanske)
 
Fagersannafika som avslutning.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0