Nationaldagen........

.......var väldigt varm och vacker i år. Det blev frukost på verandan vid halv tio för min del, maken valde sängen ett tag till....
En del läsande av bok i skuggan följde på altanen, innan det blev olidligt varmt då solen tittade över taket.
Det var aviserat att JAS Gripen skulle göra en överflygning 13.22, så jag samlade mig med kameran i högsta hugg och ca tre minuter sena dundrade två plan förbi på tio sekunder.
Varför inte grillpremiär på hemmaplan tänkte jag redan imorse faktiskt och lade då kött i marinad.
Dags att sätta maken på grillning och plocka fram allt annat, innan vi i skugga kunde avnjuta fläskkotletter, pommes, majskolvar och sallad.
Mera läsa och nu damhandboll, överlägsna svenskor i Slovakien för returmatch i VM-kval.
Ikväll är det fotboll Nederländerna-England.
Igår köpte jag åkpassen och entrén till Liseberg kommande vecka, med stora barnbarnen.
Har även bokat en övernattning i Fagersta för både mig och maken sista helgen i juni. Han ska på blues igen..... men innan dess besöker vi dottern med familj i fritidshuset en stund.
Imorron nytt besök hos bettfysiologen i Skövde, samt hämta symaskinen efter service.  
 
Grannarna flaggar......
 
Krusbären tar sig......
 
Växer så det knakar i det stora potatislandet......
 
Frukost......
Mormors nya skor, som Ia var nyfiken på....ända tills hon fick se en bild.
 
Här fastnade de iallafall...
 
Dags att äta nationaldagsmiddag.
 
.....och på sjön seglar bryggan, med nybyggt hus mitt på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0