Det var ju trevligt......

......att pizzabagar'n inte trodde jag var äldre än 58-59 år. Ringde från Skövde och beställde en pizza på Örlenbadets Pizzeria, att hämta på hemvägen. Han frågade om jag jobbade i Skövde, men då talade jag om att jag var pensionär, men det trodde han inte på........
Med smicker kommer man långt......kan nog tänka mig att handla där nån mer gång och dessutom är pizzorna goda.
Maken drog till Tidaholm och bluesfestivalen över helgen, då passade jag på att åka till sta'n med symaskinen, för att få den servad. Kan väl vara värt sådär vart tjugonde år tänkte jag....
Vi får se om resultatet ger en mer samarbetsvänlig maskin, ca en vecka skulle det ta.
Passade på att kolla in hos Cassels också, men hittade inget som föll i smaken utan fortsatte till H&M istället och då slutade klädshoppingen som vanligt, dvs. inköp till den yngre generationen istället. Inte för att de är i något skriande behov av kläder (tvärtom) men det är ju så kul att hitta fina grejer.....
Kompisen skickade ett sms mitt i shoppingen att nu hade nya barnbarnet anlänt, sjunde i ordningen om jag räknar rätt. Grattis till lilltjejen!
Bonusdotterns make fyller också år idag, men han ligger femtiofem år före denna bäbis.
Igår var det frisördag och när man sen hämtar posten, kan man träffa på fikasugen granne. Det resulterade i en pratstund med kaffe, i vår soliga altanhörna.
Nu dags att sova..........
 
Trädgården levererar, nu liljekonvaljer i cementringen.......
 
Förgätmigej i slänten.....
 
Krasse i "mjölkkrukan"........
 
Potatisplantorna sticker upp i andra krukor.....
 
Knotiga eken vid postlådorna.....
 
"Grannfikan".....

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad roligt att han tyckte du såg yngre ut :)

2019-05-25 @ 00:03:34
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0