En vanlig söndag......

....har nu nästan passerat. Sitter i min välbekanta fåtölj och irriterar mig på knät som inte vill veta av några aktiviteter, utan protesterar såfort jag får för mig att gå lite. Sååå störande.....
Var iallafall nere och haltade runt på loppisen, hittade en långärmad t-shirt till mig och en till att ge bort, -för hundringen.
Stod sen och pratade med en Fagersannason på besök och fick då ögonen på ytterligare ett objekt på ett bord. En av morfars femarmade ljusstakar stod där och bad om ett nytt hem.
Fanns ju inget alternativ, utan bara att plocka fram swish igen.
Visst har väl jag tillräckligt med alster här hemma redan, men så gediget hantverk måste ju "räddas" till ett bättre öde.
Vi får väl se nu om det beställs privat taxi till tåget imorron.
Annars har jag så smått börjat fylla på i den nya resväskan, inför nästa söndags avfärd söderöver.
 
Dagens frukostbricka......se hur det ryker om kaffet......
 
"Räddad" finslöjd......
 
Tre av mina pumpor får nu vara dekorativa  tillsammans i en kruka på verandan.
 
I en annan kruka finns dessa......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0