När "katten" är borta......

...... passar "kontorsråttan" på, att laga mat som inte står så högt i kurs hos den jag bor ihop med.
Tjuvstartade lite igår med en soppa (typ mest grönsaker....) som han motvilligt ändå smakade på.
Dock hade han tidigare under dagen fått lite "kritik" hos doktorn, som ej var nöjd med blodprovernas nivå. Mycket speciell läkare (jag har också varit hos honom) men bra tycker vi båda två. Han skickade med ett recept (som sig bör nästan oläsligt...) på hemkokt ärtsoppa! som skulle vara bra kost. Sen föreslog han även broccoli och kalla skalpotatis som bra diet.
Maken var väl inte helt nöjd över dessa förslag, framförallt då broccolin......
I tisdags fick jag förmiddagsbesök av en kompis och testade tunnbröd i stekpanna till fika. Var helt ok.... 
Tyvärr var det den kvällen förlustmatch i Neapel för Liverpool när Champions League startarde. Men de kommer igen......for sure.
Onsdag jobb hela dagen och sen hem till ett kyligt hus, då golvvärmen inte vill "lyda" då man ökar på reglaget. Vi har ca 17 grader inomhus, men imorron fredag kommer firman som installerade pannan för tio år sedan och gör service, samt letar fel.
Maken är skjutsad till tåget och befinner sig nog nu på nån bluesbar i Gamla sta'n misstänker jag. Ska vara barnvakt på lördag och ska sen hämtas vid tåget på måndag igen.
Passade på att fynda lite då jag ändå va' i sta'n. En klänning och en "tenniströja" på rea, samt en (enligt reklamen) suverän dammvippa, att prova....... snart...nångång. 
 
Ingas meny måndag......
 
Fika tisdag.....
 
Improvisations-soppa onsdag........
 
....och nyss: Stuvade musslor till torsdagsmiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0