Ny vecka, nya tag......

...... och solen har kommit tillbaka med full kraft, dessutom mera värme i släptåg. Idag fick det bli en promenad utmed sjön igen under förmiddagen. Då kunde man passa på att idka fågelskådning samtidigt. 
Kan ha varit två viggar jag såg nere vid "kanalen" och vid Strandstadens hamn två strandskator (där är jag helt säker) samt gräsänder, kanadagäss, måsar och tärnor.
Igår hade vi en rödhake i plommonträdet....... förutom kajor, kråkor, skator, andra småfåglar och vår skogsduva som bor i tallen.
Vid hemkomst fick jag fixa spiralmakaroner med köttfärssås till middag, vilket intogs i glashuset i solsken. Maken hade hittat högtryckstvätten, som gärna ville rengöra utedäcken, så det var bara att assistera för honom. De ska fortsätta imorgon....sa han.
Vi satte oss för eftermiddagsfika i strålande sol och lagom varmt.
Därefter blev det äntligen tid till att (i fåtöljen) brodera ett alldeles nytt bakduksmönster jag designade igår.
En tvättmaskins innehåll är också upphängt. 
Imorron får detta tas omhand, plus en inköpsrunda till centrum att bunkra påskmat, står på agendan.
Samt skicka iväg två post"paket".
Nu efter alla nyheter, blir det Doc Martin innan sängdags...........
 
Solen påväg ner för att vila igår kväll.......
 
Hittade vitsippor på promenaden idag......
Kan vara en vigg.....
 
Strandskatorna......
 
Piren vid inloppet till hamnen......
 
En singel-tulpan i en rabatt vid Strandstaden.
 
Fika-time.......
 
Senaste bakduken........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0