Pannkaka blev det......

.......till middag, närmare bestämt ugnspannkaka iordninggjord och serverad av maken.
Innan dess var det ordentlig sovmorgon för andra da'n i rad. Måste vara tröttande att röja i hemmet.
Får väl fortsätta "jobbet" snart igen......
Men medan maken lagade middag, åkte jag och handlade, tankade och hämtade paketet.
Träffade på bonusdottern i mataffären, hon behövde också proviantera innan de skulle åka till husvagnen på Hökensås. Aningen trötta på allt målande av bräder, alla fyra extra "semesterdagar" hon tog ut, efter att endast jobbat en dag......
Nu tar jag lite chill på skuggsidan, vilket innebär fåtöljen inomhus.
Ämnar om en stund förbereda likartat fika-tilltugg som gårdagens. Byter bara melon mot päron.....
Ikväll blir det lite småplock: Räksallad på tranbärsbröd, purjolök-/bacongratäng (köpebit på ICA...) och grönsallad därtill. Inte ett sallads blad i sikte till pannkakan....hahaaha!
Nu laddar maken bryggaren hör jag, är väl "startskottet" för mig att plocka fram ost med tilltugg då.....
Sen har vi laddat Dxder, så han är klar att transportera maken på privat bluesträff i Stockholmstrakten.
Avfärden blir imorgon, ganska tidigt.....säger han.
Nu har han avlägsnat allt hår (kors i taket....) men skägget vaktar han fortfarande väl.
Trots detta fick jag äran? att assistera och snygga till det sista.
Var sen visst fotboll ikväll, han skulle promenera dit för att titta.....
 
Äpplen i skymningen igår kväll, växer sig stora......
 
Utsikt från bensinpumpen.......
 
Middagen serverad.....
 
Får.... (haha..) jag presentera vad som fanns i det hämtade paketet .....
 
Dagens kaffebricka......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0