När positivt......

.....inte alltid är något att glädja sig åt.
Även sonen har nu fått bekräftat positivt resultat på sitt test. Visst förstod vi nog det, då sambon redan i början av veckan, fått samma svar.
 Nu är det bara att hålla tummarna för en någorlunda bra resa mot tillfrisknande. Än sålänge verkar de klara sig hanterbart. De hade också (som tur var) storhandlat precis innan.
För att ha nå't annat att tänka på, drog jag till skogen och hittade lite tallris. Att sätta i en kruka i glashuset istället för gran i år.
När bilen och jag ändå var ute, passade vi även på att hämta två brev i Tibro och hos bagar'n fanns det räktårtbit till mig även denna helg.
Köpte en vaniljbulle till maken (istället) och investerade även i pepparkaksdeg, samt marsipantomtar till jultårtan (om det nu blir nån sån i år). De går väl åt ändå i värsta fall tänker jag.......
Tyvärr var det ena föremålet skadat, så har tillbringat en del tid i eftermiddag med att reklamera hos transportföretaget (Schenker). Nu får vi se hur det går........
Dags för en kaffe då kanske. Till middag serverade Inga idag "sell å potäter" ..........
Sen väntar lotto (!) och handboll framåt kvällningen.......och räktårta! Mmmmmm......
 
Inredningsdetalj i Bergska hemmet.......
 
Tomten håller ordning på bagarfiket.....
 
Har Tibro största adventsljusstaken? Pryder järnvägsviadukten........
 
Ledsen nyanländ tomte........skadeanmälan gjord hos transportföretaget (ej posten...)
 
"Medda"......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0