Nej tack......

.......det var inte vad jag önskade mig till födelsedagen.....snöstorm.
Var aviserat att det redan natten till idag skulle ha snöat, men det slapp vi. Runt lunchtid tog jag en kortare promenad och då yrde det en del snö, men inget låg kvar.
Dock senare under eftermiddagen har det ökat på och nu snöar det på riktigt. Vi får väl se om det blir mängder att vakna till imorron.
Ja imorron "smäller det", då har jag kvalificerat mig för att tituleras ålderspensionär.
Det är väl en lite tveeggad känsla, men ingenting jag tänker särskilt mycket på egentligen.
Dock ska åtminstone två föranmälda besök dyka upp under dagen och viss förtäring är tilltänkt och förberedd........
Sista portionen lever från frysen är avnjuten under dagen, detta medan maken evakuerade sig till Stampen i Hjo och åt fläsk med löksås, samt träffade gamla kollegor.
På hemvägen köpte han med sig semlor och en blomkvast till sin fru.......
Imorgon kommer även en bokad trädbeskärare. Maken startade arbetet igår, men gav upp och anlitade yrkesman istället.
 
Jo det får duga till tisdagsfrukost......
 
Ruskvädret börjar så smått och kaktusen "blommar".....
 
Rosenbuketten.......
 
Min semla....i väntan på sin varma mjölk (nr. 2 för i år och troligen även den sista....)
 
Fotspår påväg till soptunnan.......
 
Kvällsutsikt från sovrumsfönstret........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0