Apropå förväntningar.......

....... så blev det ju ganska väntat resultat angående lottot.
Nu fick jag iallafall ett "tröstpris" denna lördag, på hela 22 kronor. 
Söndagen var aningen seg till att börja med, då jag låg och tittade på film till halv tre inatt.
När jag till slut fick fart på påkarna (så gott det nu går....) tog jag beslutet att plocka av bären på svartvinbärsbuske nummer två. Därefter klippte jag ner busken till en mer hanterbar storlek, så får vi hoppas på att den nästa säsong växer sig mera stabil.
Klippte lite grenar på andra ställen också, när jag ändå var igång. 
Dags att ta fram rester ur kylskåpet igen (trots söndag), idag fanns det två hamburgare.  
Fick bli en liten minipaj med svarta vinbär till kaffet några timmar senare, att ätas med vaniljglass.
Maken visade sig (till slut) ute i trädgården, funderande på om han skulle elda lite.
Då det börjat duggregna och väntades mer regn framöver, tog han beslut om att "leka pyroman" en stund.
Själv kollade jag Liverpools sista match för säsongen, broderande på en ny bakduk. Sålde också en bläckfisk på Facebook och snart börjar "Barnmorskan i East End" (nya avsnitt på ettan......)
Imorron blir det återfärd med den motsträviga elcykeln........
 
Sista för i år.........
 
Lite av varje fick det bli.......
 
Pajen till kaffet......
 
Hittade dessa tuffa badbrudar på loppisen igår, passade här hemma ansåg jag.
 
Den här bläckisen är nu påväg till sitt nya hem.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0