Inte helt nöjd......

.... med den nya gardinen i glashuset. Ja det är inget fel på den, men det blev inte riktigt som jag tänkt med en gammal helvit bredvid. 
Annars har jag "fuskat lite" med frukosten, bara två mackor och en halv gul kiwi. 
Ett besök på loppisen även idag och några småsaker "saknades" på bordet, bland annat den nyligen dithängda gula bläckisen. (Vilket föranledde att jag i eftermiddag virkat en ny gul och har nu också startat en röd).
Köpte mig två liter (färdigrensade) blåbär och två små krukor till hyllan på uthusets baksida (ska bara köpa nån form av blommor att sätta dit, innan det blir foto på det hela).
Hemma igen blev det en smulpaj med blåbär, en del fick plats i frysen och en skål står i kylen till "morgonflingorna".
Middagen serverades ute på verandan, idag med broccoli som sällskap åt persiljejärparna. Maken "muttrade" lite, men vet ju att det är nyttigt, så petade väl i sig de tilldelade.
Sen sydde jag då klart gardinen och en duk till bordet därute....... 
Har varit soligt och varmt idag. Maken konstaterade också detta då han skulle klippa kanterna, men räddades från det arbetet av att tråden gick av och ingen mer fanns i lager.
Nu fåtöljen och "Barnmorskan i East End".....på flera kanaler, efter varandra att se på.
 
Nykokt svartvinbärssaft......
 
Dagens middag.......
 
Blåbärspaj......till fikat
 
Dagens efterrätt.....
 
"Nyfödd" guling.
 
Nytt i glashuset......
 
Söndagskvällen  smyger sig på........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0