Nödvändig, onödig resa.....

.....till Skövde gjordes idag av mig, med cykeln.
Nu visade det sig att det fanns mer knappar på batteriet, (man skulle trycka på) så små att de knappt syntes och ingen bild i manualen (vilket jag påpekade).
Nej det har de ändrat på sa killen, de var större och satt synligare förut. Till saken hör också att när vi skulle fälla ihop cykeln för hemfärd i fredags gick inte det heller....
Den killen fick gå iväg och läsa manualen för att klara av uppgiften. Där hade de också ändrat i utförandet.
Jaja, framstod väl som tant hönshjärna, men nu vet jag iallafall och är så gammal att jag inte bryr mig om nån prestige. Killen idag visade också hur man fällde styret, vilket fredagskillen ej heller informerade om. Nu tar den betydligt mindre plats i kofferten.
Vi får se om jag orkar ta mig an en ordentlig provrunda på tingesten under morgondagen.
Fanns lite pajdeg kvar, som blev två experimentkakor till eftermiddagskaffet.
Annars har vi ätit sen middag idag, egengjord kebab framåt kvällningen. 
Den startade bakduken är klar och snart en till.......
Maken har ordnat allt riset i slänten och ska (troligen under morgondagen) starta "tuggmaskinen", om vädret sköter sig. Men prognosen visar visst regn......
 
Pyromanen in action, innan regenrt kom........ skräpet är nu borta iaf.
 
......och så kom regnet.
 
Blev försök till gélé av vinbären......
 
Den klara bakduken....
 
.....och så blev det visst en bläckis till (hahahaa)
 
Burek heter detta, vi delade en till lunch....
 
Fyrafika........
 
.....och kebab till sena middagen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0