Inte den här gången heller.....

.....blev det någon vinst på lotto. Bara 3+1 (som vanligt....) är jag förvånad, nej. Men aningen besviken givetvis, för tycker nog att både jag personligen och symötet har "jobbat ihop" till att äntligen få en ordentlig utdelning, på alla insatser vi gjort.
Men det är ju få förunnat, så återstår väl bara att resignera, eller fortsätta betala insats och leva på hoppet.......
Tog inte lika länge denna kväll att hitta till och utnyttja sängens komfort. Därför vaknade jag "bright and early" (ja allt är väl relativt hahaaha......) och gjorde mig lite frukost, att avnjuta tillbaka i sängen redan vid nio.
När jag ansåg mig klar med detta, blev det efter en dusch, besök nere på loppisen igen. Köpte igår några sytillbehör till bonusdottern och skickade bild på dessa. Hon var intresserad av flera om det fanns och det visste jag att det gjorde. Tog med mig bilen idag, då det blåser mer än halv storm, men gjorde ändå en liten promenad till brevlådan och postade ett brev till Holland.
Hemma igen, är nu födelsedagspaketet klart för inlämning imorron (så det säkert hinner fram i tid) och ytterligare ett paket är inslaget, som ska till en något äldre jubilar i Hörnebo.
Middagen är äten och samtidigt passade Inga på att göra klart även morgondagens.
Igår påbörjades projekt stickad klänning och nu verkar vinden ha lugnat ner sig, samtidigt som solen skiner....mellan molnen tidvis.
......och nu vräker regnet ner igen, medan solen lyser.......en aning.......på distans.
 
En mörkare varianr av förgätmigej växer i slänten......
 
.....så också dessa varianter, en bit längre ner.
 
God morgon.......
 
Ett av alla de paket jag slagit in idag......
 
Kom igen slöfock..... ligg inte där och sov.
 
Middag i glashuset.......
 
Vita gäss därute på sjön......
 
Äppelträdet....igen.
 
Visserligen ogräs, men rätt glada ändå i gräsmattan.
 
"Tunnbröds-pizza" till kvällen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0