Lakrits för avfärd.......

.......till det "Trumpna" landet i väster har jag postat, efter att ha handlat några påsar i torsdags.
Har en avlägsen släkting (i Oregon) som skickade en förfrågan om länk till sida, för att köpa salt godis.
Visade sig att de inte distribuerade till USA.....
Erbjöd mig då att skicka litegrann till henne att tröstäta i det "Trumpna" landet, då hon tydligt känner en viss uppgivenhet över rådande situation. Detta både politiskt och pandemiskt.......
Ett kvarts kilo salt lakrits-brev är nu pålagt för befodran, efter att jag tagit en promenad i vårvädret. En titt in till loppisen på hemsträckan blev det också, med påföljd att en skål ville göra mig sällskap till Sågvägen.
Innan dess hade maken och jag frukosterat på en solig trapp och ganska troligt är, att det strax blir någon form av grillad meny till middag.
Ingen av oss har dock ännu tagit initiativ till att färdigställa vare sig grill eller meny.
Oj då är klockan såååå mycket.........var svaret då jag "störde" maken vid hans dator. Förklarade att ville vi ha mat, fick vi ta tag i det typ nu..... ok vi grillar då!
Och så var det både grillat, ätet och kaffe-på-maten-drucket. Nu får det bli fåtöljhäng för min del, en stund iallafall.
 
Uppsnyggat i glashuset........
 
Saltlakrits påväg över Atlanten.......
 
Kombinerad frukost och elva-kaffe........
 
.......till tung trafik.
 
Då är han igång med grillningen......
 
....och så äter vi.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0