Skadad i häcken......

.....blev jag igår, då jag klippte bort lönn"plantor". Ser ut som en arg katt med rivet skinn på högerhanden. Tror inte det medför några framtida men och ger inga olägenheter vad det gäller sysslor.
Värre är det med stelheten, som infinner sig i ökad mängd såsnart jag rör på lemmarna.
Stappla ur sängen på morgonen kräver viljestyrka för de första tio meternas förflyttning och att resa sig ur fåtölj eller från en stol är också ett "kraftprov".
Dock efter frukost idag lät jag ändå inte bli, utan gjorde en kantklippar-räd i trädgården (modell liten och med något funktionssvaga verktyg), inte mjukades några lemmar upp av detta heller.
Ytterligare ett stort brev förpackades, att skicka till huvudstaden senare i veckan.....
Middagen var redan klar och skulle bara värmas, så satte mig i glashuset med stick-projektet under dagens oväder.....i tre akter. Först störtregn, sen två akter med snällare skurar under en timmas tid.
Maken skickades efter äten måltid, till rabarberhörnan för att plocka några till en spontanpaj typ smulvariant.
Denna avåts till vaniljglass och en kaffetår lite senare och nu är han ute på promenad.
Ska också ta en stegräknarvända runt några kvarter i samhället om en liten stund. 
Innan jag fastnar för gott i stickprojektet igen.....och i fåtöljen, framför teven. 
Jag klarade mig utan väta, men maken fick sig en "för-dusch" innan han hann hem, till den riktiga.
 
Lördagskväll........
 
Ser ut som jag har haft ett handgemäng med katten....... liten detalj bara, har ingen.
 
Ska skickas på tisdag........ då fyller minstingen 4 år, men det paketet bör vara framme redan.
 
Före ovädret brakade löst idag.......
 
Pasta till middag.....med grönt.
 
Hasselbuske under promenaden......
 
Mandelblom finns i trädgården.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0