Två dagar till ända......

.....med arbete och nu är det helg igen. Veckorna bara flyger iväg, men ändå känns det aningen  långsamt eftersom man inte obehindrat kan göra allt man vill.
Igår var det mer att ta tag i på jobbet än idag, men det behövde handlas en del. Tog på mig uppdraget att bunkra toapapper och hushållsrullar och ej att förglömma kaffe.
Inte utan att man känner sig lite suspekt med shoppingvagnen full av "balar" med papper.
Innan jobbet idag blev det en avstickare ut på landet för att hämta tyg åt bonusdottern hon beställt på Facebook. 
Detta hämtades direkt ur min bil med mig på remote control inifrån kontoret, då hon kom förbi med bil mitt i regnskurarna som var på besök ett bra tag mitt på dagen.
Ringde Thairestaurangen och beställde take away att hämta på hemvägen. Före det passade jag på att önska mina forna kollegor en skön jobb-sommar! Kunde inte låta bli......
Räknar inte med att bli "utnyttjad" speciellt mycket framöver nu, bara sporadiskt.
Fick sen ett mail från Holland, att de inte kan komma till Sverige på semester i sommar. De hade avbokat sin resa i juni och är besvikna, precis som alla andra i rådande läge.
Dock kunde hon berätta om ytterligare ett barnbarns födelse i mitten av april. Dags att skicka en bläckis alltså och en sådan (tillsammans med en broderad bakduk som lite plåster på såren), är nu klar att posta.
Beslutet på årets god man-redovisning fanns (godkänd) i dagens post, så gjorde också en flaska parfym inköpt på rea via nätet.
Fåtöljhäng resten av kvällen och nu har det redan blivit lördag.........
 
En sväng på grusvägar för uppdrag........
 
Dags att äta take away i solen, i glashuset.
 
Soptunnan fick finbesök ikväll.......
 
Äppelträdet igen......
 
Hittade denna gynnare på husväggen........
 
Lavendeln blommar i altanhörnan.....
 
Kom med posten, rea "nästan gratis"......hahahaaha!
 
Kunde inte låta bli, tog in en liten gren från äppelträdet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0