Nya gardiner.......

.....påbörjade och nästan färdigsydda. Hann inte riktigt klart innan det var dags att ta sig till sta'n för shopping. Först blev det dock fisk till middag.
"Turnén" startade på Dollarstore(städgrejor), vidare till Mediamarkt (nytt dammsugarmunstycke och påsar), nästa Biltema (reklamera musfälla utan fjäder), Kicks (ny parfymflaska), Maxi (ny såskastrull och morötter till maken (hahaahaa).
Därefter var jag klar, eller?...... Men de hade ju slutrea på Cassels, tar en titt......! 
Det resulterade i en kasse klädesplagg, reducerade med 70%.
Provar gör jag imorron, för det hade blivit hög tid att dra till Skaras utkanter. Mitt ute i buschen närmare bestämt. Var ett tag sen förra besöket, så lyckades välja fel skogsväg först.
Blev aningen sen, men kom iallafall fram till slut. 
"Välkomstkommittén" bestod förutom symötestanterna, även av en gammal bekanting.
Kontorshunden Stina var på "semester" hos "svärföräldrarna" när husse och matte skulle på fjällvandring.
Ytterligare en stor, svart hund (som bor i huset) anslöt. En nyinköpt husbil skulle tittas över, sen in och prata, samt äta gott.
Hund Stina var måttligt road av den mycket påstridiga unghunden. Under alla år vi varit bekanta, har jag aldrig förut hört henne morra. Skällt har hon dessutom bara gjort en gång, som jag hört.
Hemma nu igen och imorron blir de nog färdigsydda......gardinerna.
 
Maken rengjorde "mina" framburna plattor från mossa. Där återstår bara utplacering....
 
Fisk och hemlagat mos till middag.....
 
"Min kompis Stina" fick en ny vän.......en annan symötestant, som försökte freda henne från unghundens slickande....gick väl sådär.
 
Men jag tycker ju så mycket om dig Stina..........och så ligger du i min soffa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0