Soptömningsdag.........

....igen, två veckor går som sagt fort och f.d. kollegan skötte sitt jobb i vanlig god ordning. Bara att börja fylla tunnan igen nu då.....
Maken tömde fällor, städade gräsmattorna från defekta plommon och äpplen och kunde sen släppa ut "Polar'n" på grönbete.
Därefter tog han en promenad, medan jag fixade lite papper och klippte ner alla vindruvor.
Bäst att passa på medan de finns kvar, man lär sig.
Det som hände med tomaten i år, hände vindruvorna förra året. Lika snopen som med tomaten, blev jag då inga druvor fanns kvar när jag då kom med saxen.
Den gången tror jag att en ekorre var den skyldiga tjuven, inte en druva fanns kvar.
Men nu ligger de i durkslaget på diskbänken och väntar på åtgärd. Tror jag ska pressa dem till juice......
Innan dess dock en tur till Tibro. Har fått en sen tid till att ta min spruta och två paket finns för hämtning (på två olika ställen....).
Lite matkomplettering och fika hos bonusdottern före återfärden hem, plus tanka bilen.  
Paketen hämtade, bilen tankad, mat köpt, ny-fikad och hemma igen.
Inga fick ett ryck och bjöd på pizza-kit till kvällsmat. Men pressa och skala får vänta ett dygn, för total vila åt axeln gav doktorn order om. 
Ja vad är väl ett dygn, mot vissa andra som har tio veckor kvar att uthärda........ i sysslolöshet.
 
Från rosa blommor på våren ...till röda bär nu på hösten, där bredvid postlådorna.
 
Hela skörden fick plats i durkslaget.
 
Inga var på bra humör, serverade pizza-kit (med "extra allt") till kvällningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0