Äntligen.........vad håller posten på med?

Ja det kan man undra, då jag länge väntat en försändelse köpt på Tradera.
Till sist kom det ett portokrav från Postnord, vilket jag krävde pengar till att betala från avsändaren.
Fick "bötesbeloppet" på fem minuter via swish från hen och betalade direkt.
Detta var i fredags.......Idag kom så brevet, men hallå!
Det var alldeles korrekt frankerat, men hade ändå fått ett efterkrav stämplat bredvid de påsatta frimärkena.
Den som känner mig fattar att sånt får absolut inte passera obemärkt. Oavsett att det tar en del av ens tid, så ska det påpekas och rättas till. Fotade av försändelsen på hushållsvågen och skickade det till Postnord kundtjänst, med en begäran om återbetalning av summan omedelbart (118:- ) och kompensation i form av ett häfte frimärken.
Nu får vi se hur de hanterar sitt misstag och hur länge svaret dröjer.........
Annars fick det bli sill-middag tyckte Inga och ett nytt stort brev är nu paketerat, för avfärd till barnbarnen.
Innehållet där, kom ju inte förrän idag så bråttom och det äääääär rätt frankerat. Så dä' så.
Nu har jag agerat frisör åt maken, som (utomhus) befriats från hår.....och liiiite av skägget, men bara lite.
Så avsvettning i fåtöljen med fläkt på, är vad som gäller ett tag nu.
 
Onsdagen är slut............
 
Korrekt, men en hel veckas fördröjning helt i onödan......
 
Egen skördad potatis med två sorters sill.......
 
Ny försändelse klar för avfärd.......ny test av postens (o-)-förmåga på G........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0