Äppelträd överallt.........

.........har vi nu. På framsidan, på marken och i en stor hög på baksidan......att köra i "tuggern".
Imorse kom nämligen avtalad person och klippte ordning på nämnda äppelträd.
Det behövdes och duvans (nu övergivna) bo, är borttaget. 
Maken var välkomstkommitté och rensade så fort han hann, samt bryggde kaffe och bjöd klipparen på.
Alltmedan jag tog bilen till Skövde för att hämta den beställda madrassen avsedd för husbilen, som kommit. (nu uppackad i husbilen, att svälla och acklimatisera sig).
Ett stopp till i Tibro, innan jag återvände hem till middagen som maken startat.
Ugnsbakat isterband med potatis och rödbetor.
Alldeles nyss kände klipparen sig klar med uppgiften och åkte igen. Nu har vi plockat grenar och kört äpplen ett tag, men pausat nu en stund.....eller för idag. Får se om andan faller på igen senare, annars har vi ju en morrondag.
Maken ska dra iväg på bluesmöte igen och jag har en tvättmaskins innehåll att roa mig med.......
Med motiveringen, bättre ha det gjort tog jag en omgång till runt det nyfriserade äppelträdet och nu är det klart......på den sidan.
Maken körde iväg en full skottkärra innan han drog till Labbås. Men på baksidan växte ju högen med ris som ska tuggas......en annan dag.
Nu blir det någon form av fika för mig, maken tog en snabb kopp innan avfärd.
 
Den första chilifrukten mogen.....ej provsmakad än.
 
Nu ska här ansas....fram med alla hjälpmedel.
 
Ja var ska vi börja?
 
Middagen serverad.......
 
Jag börjar väl lite........
 
.....men det finns massor.
 
Nyfriserat, men också med mycket färre äpplen som följd.........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0