Då var det slut.......

......på OS-underhållningen. Som vanligt har det varit glädjeämnen, sorger, överraskningar och besvikelser. Men på det hela har alla deltagare förgyllt vår vardag och offrat mycket av sin, för att elit-tävla. 
Nu vet jag att inte alla tycker detta (sport i alla former) är någon underhållning över huvud taget, men för oss andra blir det nu lite tomt....ett tag.
Hade ställt väckning till 04.00 för att se handbollsmatchen om bronset. Sverige -Norge. Men som jag (tyvärr) redan förutspått, hade de våra inte en chans.
Nu kan man ju inte bara se till den sista insatsen, utan ta i beaktan allt det positiva som föregått elimineringen. Detta gäller ju alla som deltagit. Visst blev det en och annan surdeg, men "bryt ihop och kom igen" och gläds till slut över det vi åskådare haft förmånen att få uppleva.
Så tack för underhållningen! Nu väntar vi på nästa evenemang.....och att premier league snart drar igång.
Maken var ute och "härjade lite i trädgården", medan Inga lagade en del middagar, både dagens, morrondagens och mer.
Och en nu ren vardagsrumsmatta, är åter på plats........ 
En dansk fläskfilé är tillagad: delvis uppäten, .......i väntan på att bli så ....och sista biten sparad i frysen.
Efter detta behövde kantsaxen motion tyckte jag och såg till att den fick det. På framsidan vid vägen, (andra gången i år). Samtidigt arbetade "Polar'n" på gräsmattan, men blev trött fortare än jag.
Nu ser det mörkt ut, så får nog rädda några dynor........... maken hann först.
En rejäl åskskur har precis passerat....hoppas vi.
En hallonpaj står i ugnen, för det tyckte Inga skulle passa till kaffet idag och vaniljsåsen är klar.
Men maken skulle på blues-möte i Labbås (vilket jag hade glömt...), så den gemensamma fikan blev visst inställd.
Nåja pajen är modell lite större, så den räcker även imorron och till fler än två portioner.
 
"Köttbulle-macka".......
 
Frukost-variation.....
 
En portion fläskfilé..........min.
 
Häcken ansad........gräset på andra sidan är trimmat och "Polar'n" är lika trött som jag blev........
 
Välbehövlig väta........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0