En joker.......

......-vinst blev det igår.
Tvåhundra spänn fick jag, på min egen rad. Men de gick snart åt till ett internetköp ( och lite till......)
Kunde också se ett sammandrag av handbollstjejernas match från idag.
Ovanligt kvällstrött, blev det sängen redan före midnatt. 
Maken hade varit vaken och tittat på OS delar av natten, därför vaknade jag av att någon rumstrerade i köket redan halv sex.....
Dock återgick han till sängen för en mera (i det här huset....) normal uppstigning efter tio ungefär.
Jag fick runt halv elva inspiration till att koka ägg och pressa juice, så en ordentlig frukost har vi ätit (framför mera OS på teven).
Inga fick i uppdrag att tvätta gamla köksmattan, vilket hon delegerade till sin vän tvättmaskinen. Tog istället tag i och förberedde middag, som blir bakad potatis, sallad, tomater och creme fraicheröra (med kyckling, purjo, örter och curry). Återstår att se hur det smakar till handbollen om en timma.......
Jodå, det var ätbart.
Passade sen på att plocka upp den första plantan potatis i halvtidspausen. 
Till morgondagens middag.........
 
Vi började smaka på godsakerna redan till eftermiddagskaffet......
 
Jag fortsatte sen med drickan till kvällsmålet......
 
Intensivt ljus vid dagens slut.....
 
Då laddar vi för söndag........
 
Plockade lite örter och bredvid växer den här.......
 
Bakad potatis.......
 
På besök i vindruvsplantan........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0