Färdig-snokat........

........ kan man kanske säga, om den orm som sett sina sista dagar uppe på vägen utanför grannens staket. Var påväg tillbaka från postlådan med två ointressanta brev, då jag fick syn på den lilla ormen. Såg först ut som en mask, men tittade man en gång till så var det en död snok som låg där.
Innan vi kommit så långt på dagen hade det avhandlats kvartsfinal i handboll för herrar.
Såg delar av matchen (som startade redan 06.15) men det slutade med uddamålsförlust mot Spanien och så var deras olympiska resa över..........
Nästa hållpunkt var sen stavhopparfinalen. Skulle Duplantis-grabben leverera?
Och visst gjorde han det. Fick bli en improviserad "hamburgare" till lunch för att hinna se friidrotten.
Medan maken sen fick göra en fläskpannkaka, åkte jag och inhandlade mer mat till "ladorna".
Inte varje dag man kommer hem till "dukad" middag.
Till kaffet (som blir lite senare än vanligt....) får det bli jordgubbar (från affären) med grädde till maken.
Jag väljer dock en annan variant, såhär på fars födelsedag: Med gräddmjölk och prinskorv på gaffel till.
Om han fortfarande varit med oss (skulle fyllt 94), hade han gladeligen ätit detta tillsammans med mig.
Sen blir det allsång och mord, imorron damhandbolls-kvart. Hoppas de lyckas bättre än herrarna gjorde, förutsättningarna är rätt goda.
 
Färgstark skymning........
 
Får jag presentera: Pärontomater.......
 
Gurkan..........har inte sett nån mer än denna....än iallafall.
 
Men gott om fler tomater är på gång.
 
Inga gjorde några varma mackor i kvällningen igår......
 
"Stavhoppar-proviant".......
 
Middag........
 
Snok med otur...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0