Fika.......

........ på lokal, eller rättare sagt i Villan's trädgård blev det vid tretiden.
Innan dess dock lite trädgårdsarbete (ta bort nedfallna äpplen) och då det var gjort återvände maken, med justerad hörsnäcka och en massa dricka, så jag slapp bära mer än resten av matvarorna som idag skulle handlas.
Till frukost smakade jag på vår egenodlade gurka och förutom lite segt skal....var smaken bra.
Sen tog Inga beslut om vad som skulle serveras till middag, spenat med tillbehör..
En stunds broderande innan det var dags att åka mot Tibro.
Först fika med bonusdottern. Jag valde toscatårtbit och hon tog Budapestbakelse.
Sen blev det Apoteket, matvaruaffären och på hemväg några fynd i second hand-butiken.
Kvällsmacka, teve och mera broderi väntar nu..........
 
En tidigare kväll den här veckan......
 
Ingen post i lådan, men höstfärger på vägen dit.....
 
Ibland är hon bra snäll......Inga, när hon bjöd på detta till middag.
 
En blid blomma nere i slänten.......
 
Mitt i bild en fjäril (brun med beige kant) inte sett förut. Sorgmantel?
 
Min fika idag.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0