Kaffe.........

......."-hamstring" kan man väl kanske säga, att jag har hemfallit åt. Bokade en hel bricka till bra pris i en Tibro-affär, som jag hämtade idag.
Handlade även lite annat och kan väl säga att "lill-ICA" var en trevlig upplevelse. Har väl varit där förut, men nu var det ombyggt och gav ett bra intryck.
Ikväll får vi bl.a. smaka på Ceasar-salladen de hade, som blev ett spontanköp. 
Dock verkar det som att just kaffe är lockvara i flera av nästa veckas reklamblad......... (haahaahaaaaa, -lurad?). Men nu har vi "gott om kaffe", som Tage Danielsson sa.
Inga har varit ledig från matlagning hela dagen, då två olika rester fanns att äta till middag.
En del trädgårdsarbete har förekommit, både jag och maken har gjort lite punktinsatser.
Vindruvorna är dock ingen hit iår. Började väldigt bra och lovande, men något (??) har fått klasarna att krympa och torka bort. Sen har det redan blivit höstfärger på större delen av plantan.......
Nä nu tar vi sallad...........inte lika god som min hemmagjorda variant, ....... men helt ok ändå.
Inte för att skryta, men det är lite pyssel att göra en Ceasar från grunden, inklusive dressingen.
Så ibland kan det vara ok med en "genväg"............
 
Gårdagens till kaffet (fortfarande från Tidan.....)
 
Trött sol igår......
 
Kvällsmackan igår......... tekaka från Tidan (de är sååååå goda).
 
Misslyckad fjolårs-gélé från frysen.......blev kräm idag.
 
Helt ok köpt Ceasar-sallad........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0