Kantareller är aldrig fel........

........så mackorna igår kväll smakade bra, som förväntat.
Ny vecka, måndag ....och maken fick sätta väckningsalarm, för han skulle helst varit på två ställen och jobbat ideellt. Både ta ner enmilavandringens markeringar och städa i Tidaholm.
Hur löste han då det, jo åkte runt och tog ner alla skyltar, samt pratade väl med grannen (som också är involverad....) om att "slippa" skogsvandringen.
Därefter tog han lilla bilen och drog till Labbås......igen.
Jag promenerade till återvinningen och tillbaka, ringde sen reskompisen och inviterade på eftermiddagsfika, samt fixade en liten blåbärspaj. 
Till middag fick Dafgård återigen bjuda mig på en kåldolmeportion, medan jag på Facebook kunde se hur maken med blueskompisar mosade i sig thai-buffé.
Konstigt nog var tvätt-tunnan åter full, så pratade väl med tvättmaskinen och fick hjälp med detta.
I väntan på kompisen, mera broderande och så kom hon....på cykel.
Ja vädret var ju idealiskt (men tur och retur blir det 2,5 mil för henne. Imponerande...... piggare än mig, trots ett ansenligt antal år äldre). 
Det fanns en liten bit blåbärspaj kvar till maken (med glassvälling....) då han dök upp.
Till kväll bjöd Inga idag på "pil-pil"..........
Mera broderi till "Dirty dancing".........för femtioelfte gången....minst.
Tidigt imorron ska maken till Hörcentralen med sin apparatur, för justering. Jag drar på fika med bonusdottern efter middagen. Ska bli intressant att se vad Inga bjuder på imorron.........
 
Kantarellmackorna........
 
Fick duga till frukost.....
 
Mycket svamp i år, denna växer vid glas-igloon........... Karl-Johan .....?
 
Dagens grönsaks-skörd. Första gurkan......premiär-smakar vi på till frukostmackan imorron.
 
Blåbärspajen......
 
Dags för kvällsmat..... i glashuset.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0