Klänningsdag.......

.....fick det bli då maken drog till Labbås för att jobba inför bluesfestivalen som går av stapeln där till helgen.
Han fick lov att ta lilla bilen, då jag bestämde mig för att jag kunde vara hemmave' idag.
Har sen maj månad en tillklippt, påbörjad, halvfärdig klänning som fortfarande ligger där och retar mitt dåliga samvete. Någon gång tycker jag att den bör bli klar.....givetvis. Om jag lyckas med hantverket återstår att se, men en bra bit närmare färdig produkt är den iallafall.
Sitter inte hundra........ än, men kanske det går att få till "finliret" så småningom. Trägen vinner om tålamodet inte tryter...............hahahaaa.
Såg en bild på Facebook, "blues-gubbarna" åt thai-mat till lunch.
Själv tog jag en (tiokronors) kåldolme-portion från Dafgård till middag (från frysen) och till eftermiddagskaffet gjorde jag lite rödbetssallad till köttbullar stekta igår, på en tekaka.
Nu får det bli minst en söm till på ovan omtalade klänning......... och nu är den nästan klar.
Behöver passform-justeras........ och slutförande av en del "zig-zag" på sömmarna kvarstår.
Men ett fall framåt att den inte ligger halvfärdig är det trots allt.
Maken kom hem och trodde att jag väntat på honom så vi kunde fika........ men tjii.... fick han där.
Dock fanns det kvar grejer att göra köttbullemacka av till honom.
Nu en rundtur i trädgården, sen fåtöljen.
 
Gårdagens kvällsmacka.........
 
Inga tyckte jag behövde lite nypressad juice till frukost idag........
 
Teve-middag.......
 
Snart färdigsydd.....men behöver lite ändringar fortsatt......
 
Köttbullemacka .......hemlagade köttbullar och egengjord rödbetssallad.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0