Nog var han trött........

........då han dök upp vid tolv.
Det hade visst varit bra, det lilla man fick ut av "konversationsförsöket".
Då han var nyckelansvarig blev det inte många timmars sömn inatt, efter nedmonteringen på scenerna och sen att vara på plats då bekvämligheterna skulle kunna nyttjas av campande deltagare vid sju.
Han hann somna vid datorn både innan middag och efter, då ett mobilsamtal åter väckte honom.
Ja så kan det vara, att vara ute och slarva på gamla da'r.
Middagen blev inte så mycket äten av, vare sig för honom eller mig. För trött var nog han, men redan klockan ett var väl tidigt för min aptit. 
Han tittade i musfällorna och två av dem var fångst, vilket han tyckte jag borde sett.....och tömt. Men då jag inte anser mig ha jour på fällorna, var det inget jag uppmärksammat.
Du kan ju hålla dig hemma.......svarade jag lite surt.
Hur gick det då för Liverpool? Ja de borde ha vunnit, men lyckades bara få oavgjort. Men två bra lag som delar på poängen, får anses ok ändå.
Snart dags att steka kantareller till kvällsmacka.................
 
Skickade en fråga till en bekant som är bra på chili. Svaret var att det kan vara en riktigt "elak" sort. Tio gånger starkare än cayenne.......men många sorter ser lika ut tydligen.
 
En vacker gurkblomma..........
 
.....och apropå det, där växer ytterligare en gurka nu fick jag se idag.
 
Grynkorv på gårdagens kvällsmacka.......mmmmmm.
 
En av de få vindruvsklasarna som det blev något av.........iår.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0