Oväntat.......

........ besök har vi haft denna onsdag. Jag har väl halvt om halvt haft en föraning om att det kunde bli holländsk visit, då de i mail sagt kanske Sverige i år. Skulle åkt förra året egentligen, men det vet vi ju varför inte det kunde genomföras. 
Bäst som jag väntade på andra halvlek av OS-handbollen (damer) ringde det på dörren.
Fick en föraning om vilka det kunde vara, men maken hann före att öppna.
Han visade runt i trädgården, nya växthuset intresserade en holländsk tomatodlar-dotter speciellt.
De provsmakade en tomat och sen vankades vad frysen kunde uppbringa till kaffe på altanen.
Pratade en lång stund, sen skulle de vidare till den lokala campingen i Ransberg, för ytterligare en natt där innan hemfärden skulle påbörjas så smått.
Själv hade jag först fotvård inbokad, sen hämta paket och vid hemkomsten gå direkt för hårklippning.
Fick bli lite "english breakfast" till kvällsmat och nu är tanten trött.
Behövs inte mycket med andra ord för att "köra slut på" den här pensionären...........
Innehållsrik dag var det iallafall och riktigt roligt.
 
Fars favorit-kvällsmat......åt jag igår kväll på hans födelsedag.
 
Nu börjar blåbären att mogna också...........
 
"Swedish fika"........klart för servering.
 
Tack för besöket.......
 
........och safe journey home.
 
Holländskt fikabröd fick stanna kvar hos oss.......
 
Det hämtade paketet blev ett födelsedagspaket.........
 
Kvällsmat.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0