Rester eller nylagat.........

...... till middag? Maken fick möjligheten att äta upp resterna av kålpuddingsåsen, då jag hade för avsikt att göra en tomatsås till spagetti åt mig.
Han nappade på "erbjudandet" och då han varit uppe mycket tidigare än mig, åt han sin måltid innan jag ens hade varit ute och plockat ingredienserna......
Paprika, persilja, basilika och tomater fanns i trädgården. Det blev stommen i min sås och den smakade som förväntat....bra.
Annars har det varit sömnigt idag (för min del....). Hade lite svårt att förstå varför, men gjorde en del "småjobb" ute igår om nu detta kan förklara måndags-slöheten.
Regnat har det även gjort en hel del idag. Men nu ikväll är det uppehåll så jag klippte nyss ner vinrankan.......och hoppas på att den repar sig till nästa år istället. (Fingers crossed....som engelsmännen säger.)
Plockade också en skål blåbär från buskarna, ska prova ett kakrecept imorron är tanken.........
 
"Pil-pil" smakade gott även igår......ps. makens öl, jag har cider i mitt glas. 
 
Ännu en söndag till ända.......
 
Finns fortfarande några luktärter kvar.......
 
Min middag.........
 
Oj vad tiden går....redan dags för eftermiddagsfika.
 
En skål egenodlade blåbär........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0