Snygg häck........

....... har maken fixat till idag. Ja det var så att grannen var ute och klippte sin sida av densamma och då passade maken på att ta en pratstund om enmila-vandring med honom och tog sig sen an vår sida av växtligheten.
Åskan som hördes igår kväll stannade på avstånd och inget regn föll heller.
Då maken klarat av häck-ansningen gick så jag ut i trädgården och tog en vända med sekatören både här och där. Drog därefter upp all sallad, för där bodde nu bara tvestjärtar och mask.
Till middag idag har Inga beslutat om en gratäng med diverse tillägg i. Förädlat halvfabrikat från affären kanske man också kan kalla skapelsen. Nu återstår bara att se om den är ätbar........
Kunde nog ha "brassat på" med mera extra kryddor, annars ok.
Maken ska återigen på bluesmöte i Tidaholm ikväll och vad ska då jag hitta på......? Återstår att fundera över och sen se.......
Medan jag fnulade på detta, passade jag på att dammsuga huset iallafall.
Kom fram till att ingenting är också bra att göra........ men först blir det nog allt en del kantklippning.
Ska bara .......se klart på Mandelmanns........
 
Kvällskaffet igår ackompanjerades av dessa två.........
 
Tre olika sorters bröd till "brödburken" att njuta av några dagar framåt.....
 
Grannsämja........
 
Hittade denna syrsa på väggen, vid den "nystartade" björnbärsplantan.
 
Rönnbärens tid ......
 
"Förstärkt" gratäng (från påse).........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0